Hud- och Spaterapeut en utbildning med många karriärmöjligheter

Hud- och Spaterapeut en utbildning med många karriärmöjligheter  Elisabethskolan erbjuder dig en av marknadens bästa yrkesutbildningar inom hudvård, skönhet och kosmetik. Vi är en privat SHR- och CIDESCO godkänd hudvårdsskola i centrala Stockholm med mycket erfarna, kunniga och engagerade lärare. Efter avslutad examination hos oss på Elisabethskolan är du en välutbildad och mycket eftertraktad spa- och hudterapeut med många karriärmöjligheter.

Vi tar inte emot ansökningar just nu.

• Steg 1 Fyll i en intresse

Roligt att du är nyfiken på Elisabethskolans hudterapeututbildning. Efter att du har skickat i en intresseanmälan så kommer Linda Pierson, rektor på skolan, att kontakta dig via mail med mer information och en inbjudan att besöka skolan. Har du frågor eller funderingar du vill ha svar på direkt kan du alltid ringa oss på 08-442 72 40 menyval #3.

• Steg 2 Få en rundvisning på skolen

Om du kan och vill är du välkommen att besöka oss på skolan och träffa dina eventuellt framtida lärare och se lokalerna vi dagligen har lektioner och utför behandlingar i. Du har tillsammans med Rektorn ett samtal om förväntningar och visioner, för att se om vår skola passar dina ambitioner. Har du inte möjlighet att komma fysiskt så kan samtalet även ske via t ex Teams eller telefon.

• Steg 3 Garantera din plats - Anmälan

NNär du haft samtalet med skolan och du vill garantera din plats till någon av de kommande kursstarterna skall en anmälningsavgift betalas (5000kr för heltid och 10 000 för deltid). Denna anmälan är bindande.

Resterande belopp betalas via faktura 1 månad innan terminsstart eller så kan du delbetala via vår finansieringshjälp.

• Erfarna, engagerade lärare och professionella varumärken

All personal på Elisabethskolan är auktoriserade hudterapeuter med stor kompetens från skönhetsbranschen och näringslivet.

• Ett smörgåsbord av karriärmöjligheter

Efter avslutad examination är du en välutbildad och mycket eftertraktad spa- och hudterapeut med många karriärmöjligheter både i Sverige och utomlands.

• Nöjda elever, fina lokaler och en härlig stämning

Vår ambition är att hålla utbildning på högsta nivå för att motsvara skönhetsbranschens förväntningar och krav. Vi är glada att vi år efter år får höga betyg från tidigare elever.

•  Vi har kontakter i branschen

Elisabethskolan har ett stort professionellt nätverk, vilket kan ge många fördelar för arbete efter avslutade studier.

Frågor & svar

Vem kan söka till utbildningen?

Du måste ha fyllt 18 år men vi har ingen övre åldersgräns då yrket lämpar sig väl för alla åldrar. Vi vill att du har gymnasiekompetens eller motsvarande samt god språkkunskap i tal och skrift. För att du ska klara utbildningen och lyckas i arbetslivet krävs att du har ett genuint intresse för människor, är ödmjuk, stresstålig och tolerant.

Vad innebär SHR – och CIDESCO godkänd skola?

Det innebär att en hudterapeututbildning på Elisabethskolan leder till skolans egna diplom och rätten att bli medlem i Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation, SHR, samt att ansöka om Gesällbrev. Du har även möjlighet att gå upp i internationell CIDESCO-examination.

Hur lång är utbildningen?

På Elisabethskolan väljer du mellan att studera till hudterapeut på heltid i ett år eller på deltid i två år.

När är sista anmälningsdatum?

Vi tar emot anmälan tills kurstillfället är fullbokat.

Kan jag stå på väntelista om en kurs är fullbokad?

Ja du kan stå på väntelista om en specifik kursstart är fullbokad. Vi kontaktar dig om vi får ett återbud.

Kan jag flytta fram min kursstart om jag har betalat in anmälningsavgiften?

Ja du kan flytta fram din kursstart i mån av plats, du får då utnyttja din tidigare betalda anmälningsavgift. Detta gäller inom 1 år från din första kursanmälan.

Kan man söka studielån via CSN?

Vi är en privatägd skola där du efter 2 terminer av heltidsstudier är redo för arbetslivet och snabbt kan betala tillbaka kursavgiften. Vi är inte anslutna till CSN men samarbetar med Medical Finance som erbjuder dig förmånlig finansiering där du exempelvis kan låna räntefritt upp till 60.000 kr till din hudterapeututbildning med en avbetalningsplan på upp till 24 månader.

Hur finansierar man utbildningen? Kan man låna eller avbetala via skolan?

Skolan har ingen egen låne- eller avbetalningsmöjlighet, men vi samarbetar med ett finansieringsföretag, MedicalFinance, som erbjuder olika lösningar för finansiering/delbetalningar av utbildningen. Du kan exempelvis låna räntefrittupp till 60,000 kr till din hudterapeututbildning med en avbetalningsplan på upp till 24 månader. Utöver det kan du låna upp till 200,000 kr och dela upp betalningen över längre tid än 24 månader, då med mycket förmånlig ränta. Läs mer här: Medical Finance

Hur många elever är det i varje klass och vad är medelåldern?

Skolan tar in max 18 elever vid varje kurstillfälle.Åldersfördelningen ligger mellan 18 och 50+,eftersom yrket lämpar sig för alla ålderskategorier.

Är det lätt att få jobb efter utbildningen?

Elisabethskolan ger dig en gedigen, välrenommerad hudterapeututbildning där du efter avslutad examen har många karriärmöjligheter. Du kan starta egen salong eller ta en anställning på salong, spa eller klinik. Föredrar du att arbeta som säljare inom skönhet eller på en agentur finns även den möjligheten. Du har även möjligheten att addera en internationell CIDESCO- examen, vilket öppnar upp för arbete utanför Sveriges gränser. Vi kan garantera till 100 % att du kommer till en jobbintervju efter examination.

Vilka produkter använder ni på skolan?

Vi samarbetar med handplockade, professionella varumärken som bland annat PRIORI & ELEMIS.